صدرنشینی کهکشانی ها با پشتیبانی بارسلونا

پیروزی آبی - اناری ها نقش زیادی در صدرنشینی رئال مادرید داشت.  



بارسلونا که در هفته هفتم لیگا میزبان والنسیا، صدرنشین رقابت ها بود، توانست این تیم را با گل های آندرس اینیستا و کارلس پویول 2 بر یک شکت دهد و مردان مستایا را از صدر جدول به زیر بکشد. شاگردان پپ گوآردیولا نیمه نخست بازی را با شکست به رختکن رفتند. پابلو هرناندس با گل دقیقه 38 خود والنسیا را از میزبان بازی در حضور انبوه هوادارانش پیش انداخت. با این حال قهرمان دو فصل اخیر لیگا نیمه دوم را پرانگیزه آغاز کرد و در پایان از شکست پیروزی ساخت. آندرس اینیستا با گل دقیقه 48 خود آبی - اناری ها را از شکست خانگی نجات داد و در ادامه کارلس پویول، کاپیتان کاتالانی ها با گل دقیقه 63 اش که نخستین گل این مدافع میانی در فصل جاری نیز به شمار می آمد، پیام آور پیروزی برای تیمش بود. داوید ویا، مهاجم بارسا در بازی برابر هم تیمی های سابقش موفق به گلزنی نشد و در دقایق پایانی بازی جایش را به هم تیمی اش داد.

والنسیا با این شکست که نخستین باخت مردان اونای امری نیز بود، صدر جدول را به رئال مادرید واگذار کرد. کهکشانی ها که در آخرین دیدار شنبه شب لیگا مهمان مالاگا بودند، میزبان خود را با نتیجه 4 بر یک شکست دادند و با 17 امتیاز به صدر جدول راه یافتند. برای تیم ژوزه مورینیو در این بازی گونسالو هیگوآین (30و65)، کریستیانو رونالدو ( 45و51 پنالتی) گلزنی کردند. کوین استادسگراد هم با تک گل خود تنها از سنگینی این باخت خانگی برای مالاگا کاست. (55)

نخستین دیدار هفته هفتم نیز داربی کوچک مادرید میان آتلتیکو مادرید و ختافه بود که با برد 2 بر صفر ریوبلانکو پایان یافت. کودینا (38، گل به خودی) و کاستا (73) گل های پیروزی قهرمان نخستین دوره لیگ اروپا را در بازی برابر ختافه در ورزشگاه ویسنته کالدرون به ثمر رساندند.


در جدول لیگا اگر چه قوهای سپید با 17 امتیاز بالاتر از بارسلونا و والنسیای 16 امتیازی در صدر ایستاده اند،‌ با این حال پیروزی دوشنبه ویارئال 15 امتیازی در خانه هرکولس می تواند قایق های زرد را جایگزین کهکشانی ها کند.


** برنامه رقابت ها


* یکشنبه:

دپورتیوو لاکرونیا ـ اوساسونا

لوانته ـ رئال سوسیداد

مایورکا ـ اسپانیول

راسینگ سانتاندر ـ آلمه ریا

آتلتیک بیلبائو ـ رئال ساراگوسا

اسپورتینگ خیخون ـ سویا


* دوشنبه:

هرکولس ـ ویا رئال

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد